Vertrouwenspersoon WZD

Linda Daamen Cliëntenvertrouwenspersoon
 

Cliëntenvertrouwenspersoon Onvrijwillige zorg

Beste lezer,

Via deze weg wil ik mij zelf voorstellen als uw nieuwe cliëntvertrouwenspersoon voor de onvrijwillige zorg.
Ik neem het stokje over van mijn, maar wellicht ook uw, gewaardeerd cliëntvertrouwens persoon Lisanne Reijnen.
Mijn naam is Linda Daamen. Ik ben woonachtig op de Utrechtse Heuvelrug. Ik ben gehuwd en ik heb twee volwassen zonen.

Sinds 1 december 2024, ben ik in dienst van Zorgbelang Inclusief. Vanaf 1 januari heeft deze onafhankelijke organisatie een andere naam, Stemgever.

Na jaren lange ervaring binnen de ouderenzorg en binnen de verstandelijk gehandicapten zorg, ben ik een nieuwe weg ingeslagen als cliëntvertrouwenspersoon onvrijwillige zorg.

Ik hoop dat u de weg naar mij weet te vinden, per mail of per telefoon.
Ik sta u als bewoner, of u als vertegenwoordiger graag te woord en ik ondersteun u in de vragen die u heeft.
Voor medewerkers sta ik ten alle tijden klaar voor voorlichting.
Vriendelijke groet,

Linda Daamen
06 57288010
lindadaamen@stemgever.nl

Voor vragen en klachten over onvrijwillige zorg in het kader van de Wet zorg en dwang, klik hier

Als u te maken krijgt met onvrijwillige zorg dan kunt u een beroep doen op een onafhankelijke cliënten vertrouwenspersoon. Onvrijwillige zorg kunt u breed opvatten, maar het gaat vrijwel altijd over iets wat je moet maar niet wil, of wil maar niet mag.

Wat doet de cliëntenvertrouwenspersoon Wzd?

Deze cliëntenvertrouwenspersoon kan ondersteunen en informatie geven bij vragen die ontstaan rondom onvrijwillige zorg. Daarnaast kan zij ondersteuning bieden bij problemen rond de opname of het verblijf in een zorginstelling en in het doorlopen van de klachtenprocedure.

Een cliëntenvertrouwenspersoon Wzd is onafhankelijk van de zorgaanbieder en staat altijd aan de kant van de bewoner en/of diens vertegenwoordiger.

Wat kan de cliëntenvertrouwenspersoon Wzd betekenen?

  • Helpen bij het helder krijgen van het probleem.
  • Informatie en uitleg geven over uw rechten.
  • Vertellen wie u verder kan helpen.
  • Helpen om in gesprek te gaan met de zorgverlener over het probleem.
  • De gesprekken samen voorbereiden.
  • Ondersteunen in gesprekken die gaan over onvrijwillige zorg.
  • Helpen bij het schrijven van brieven of mails.
  • Ondersteunen in het doorlopen van de klachtenprocedure.

De onafhankelijk cliëntenvertrouwenspersoon van het Anker is Linda Daamen.

U kunt haar bereiken via mail: lindadaamen@stemgever.nl of telefonisch op 06 572 880 10

Klachtencommissie onvrijwillige zorg, KCOZ

Als u ondanks de bemiddeling van de cliëntenvertrouwenspersoon toch niet tevreden bent over de situatie bestaat de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de KCOZ. Dit is een klachtencommissie speciaal voor klachten over de WZD. U kunt zich niet rechtsreeks bij de KCOZ melden, dit verloopt via het Anker. De clientenvertrouwenspersoon kan u advies geven over dit traject.